Saturday, August 11, 2012

Sponsorlus

Tsauki!

Lõpuks olen jõudnud nii kaugele, et minu teekond Hollandisse on alanud. Selles postituses räägin sponsoritest ja kuidas mina neid endale otsisin. Muide, alles eile kohtusin viimase sponsoriga ning seetõttu on see postitus ka veninud.

Mõte minna vahetusõpilaseks sai alguse septembris, kuid rahakogumisega tegin algust alles jaanuaris. Esimese asjana sai käidud ära YFU sponsorkoolitusel. Sealt sain tohutu motivatsiooni ning julguse asuda asja kallale. Nii saigi alustatud sponsoravalduse tegemist.

Sponsoravaldus koosneb:
1. Tiitelleht
2. Lühitutvustus endast, YFUst, millega üleüldse tegemist on. (üks lehekülg)
3. Kuna sain teada juba aprillis on pere, asukoha ja ka tugiisiku, siis panin ka nemad sponsoravaldusse
4. CV (faktid)
5. Jutt endast (terve lehekülje pikkune jutt endast, enda tegemistest)
6. Kes on mind juba toetanud? (see on väga-väga oluline!!)
7. Kokkuvõte (viimsed sõnad veenamiseks, et mind ikka toetaks)
NB! See on minu nägemus sponsoravaldusest - igaüks võib teha enda nii nagu ise tahab. Mida erilisem ja silmapaistvam sponsoravaldus - seda suurem võimalus saada ka sponsoreid)

Lisage ka pilte!

Kindlasti ka soovituskiri. (Mina sain sponsoravalduse oma armsalt vallavanemalt :) )

Ärge unustage põhjendamast, miks keegi peaks sind toetama

Alguses võib olla tekst väga algeline, kuid on oluline, et sa seda järjest-järjest täiendad. Usun, et minuoma sai lõpuks peaaegu ideaalne. Ma sain üpris palju kiitusi enda sponsoravalduse kohta. Nii mõnigi uuris, et kas tegin selle ikka isa ning asualt - see on minu tehtud! Isegi, kui öeldi, et sul on väga hea sponsoravaldus, siis ikkagi üritasin seda järjest lihvida (enamuselt lihvisin paigutust, lisasin pilte, muutsin endast täienenud fakte).

Kellelt küsida abi? Mina hakkasin abi otsima oma maakonnast. Minu emme kõhkles selles tugevalt soovitades ikka mujalt otsida, sest Valgamaa on väike koht, kus ei ole palju firmasid, kes oleksid jõukad. Mina ajasin ikka oma jonni edasi ning lõpuks võin öelda, et minu sponsorid on kõik Valgamaaga seotud. Mina soovitan alustada oma elukohast ning järjest suurendades piirkonda.

Taktika: Asi oli minul lihtne. Kõigepealt e-mail (sinna ka väike kokkuvõte ning see on oluline, sest selle järgi ettevõtja juhataja otsutab, kas üldse võtta sponsoravaldus lahti), kuna e-maililt sain väga vähe vastuseid, siis mõned päevad või nädal hiljem ka helistasin. Uskuge või ärge uskuge, aga helsitamine aitas tohutult, sest telefoni teel on kuulda, kui inimene kõhkleb või on tal küsimusi. Rääkides on ka kohati lihtsam veenda inimest. Nii mõnigi ei olnud minu kirja üldse kätte saanud ning pärast minu kõnet hakkas asja uurima. Suve alguses saatsin ka tavapostiga, kuid eriti ei ole vahet. Minu taktika lähtuses sellest: oluline on kvaliteet, mitte kvantiteet! Ja muide, see toimis. Lõppkokkuvõtes võtsin ühendust umbes 200 inimesega ning sain raha kokku.

Hmm, mis veel? Võite veel YFU kodulehelt (yfu.ee) lugeda lisa. Ja see ka, et juhul, kui saate ei vastuse, siis võite julgelt küsida ka miks ning mida te saaksite muuta tulevikutarbeks. Sõbralikult inimeselt võite küsida ka soovitusi, et äkki oskab ta soovitada kedagi, kellelt küsida. :)


Nüüd minu sponsorid:
Margus Timmo
Eesti Meetootjate Ühendus
Tiit Raud
UPM-Kymmene Otepää AS
OÜ Taagepera Loss
Bacula AS
Rein Uibo
Palupera Vallavalitsus
Splitter OÜ
Valga Puu OÜ
OÜ RST Valga
Tiina Ivask
Evicon OÜ
Nõuni Noorteklubi
Nelly Oinus
Otepää Metall AS

YFU Stipendium (1000 eurot)


Aitäh ka Aili Keldole, kes hoiab mulle pöialt :).


Olen uhke, et saan ja sain toetust oma kodukohast, oma maakonnast, oma vallast, oma külast.

Loomulikult aitäh Nõuni Noorteklubile (ning Marika Viksile, kes ei ole minu sugulane), kes tegid rahakogumiskasti ning tänu sellele väga kopsaka summa kokku kogusid. Aitäh!




Esimese summa sain ise sisse pista. :)














Eriti tahaks tänada ka oma perekonda, kes küll osalustasusse ei pidanud panustama, aga on panustanud kõige muuga. Minu perekond ei ole küll tohutult suur, kuid oleme alati teineteise jaoks olemas.

Kõik, kes on aidanud mind mingilgi moel Hollandisse minekuga - aitäh! Sellistel puhkudel jääb sõnadest väheks. Eriti sponsoritele, ma ei jõua neid ära tänada.














No comments:

Post a Comment