Monday, August 13, 2012

Esimene tööpäev

Tsaukitsauki! See jääbki vist igapäevaseks jutuks, aga ma olen niiiiiiiii räigelt väsinud. Käisin just pesus. Nüüd üritan lõõgastuda voodis koos muusikaga, mis peksab ja klopib mu aju, nii et see on niiiii hea. Tõeline nauding.
Nüüd tänase päeva juurde. Hommikul ärkasin veitsa enne kaheksat. Sõin rahulikult hommikuks võileibu ja lihtsalt lebotasin väljas. Peagi tuli ka Grytsje ning ei läinudki kaua aega mööda, kui tuli külaline. Ta puhastas kraavidest vetikaid pere jaoks. Nojah. Käisme ka Ale, Alberti, Betsy ja minuga lambaid tagaajamas rattaga. Lambad pidid vahetama aedikut. Nii armas oli vaadata, kuidas suur kari lambaid vutistavad mööda asfaltteed mööda. Pärast seda oligi aeg käes lõunasöögiks. Lõuna oli minu jaoks ebatavaline - jänes ning mingi kartuli ja kapsa pudru segu. Ei meeldinud eriti. Jänes oli söödav. See oli nagu kana, ainult, et lahjem kuidagi. Kana on nagu rammusam orsomething. Muide, kodus kasvatavad nad ka jäneseid ning üleüldse loomi kasvatavad on lõbu pärast. Pretty weird..
Okei, järgmise töö juurde. Ma tõstsin autokasti HUNNIKU PABERIHUNNIKUID. Neid oli tõesti palju ning ma tegin seda üksi. Selg sai päris korraliku koormuse. Pärast seda aitasin Grytsjel lõpetada autopesu. Finally sai raske tööhommik otsa ning mängisime Grytsjega kaarte. Õpetasin talle potiknõida. Notbad. Ma olen ikka hää õpeteja. Suutsin teha talle mängu selgeks inglise keeles. Mõni ei saa mängule pihta isegi mitte eesti keeles. Hahahha. Pärast seda mängisime uno-t. Mängus on nubrid ja mängud ning ma tahtsin teada, kuidas neid nimetatakse. Lõpuks mängisime nii, et kui kaarti lauda panin, pidin ütlema numbri ja mis värvi mu kaart on. Päris hästi hakkas välja tulema. Kirjutan ka teile.
Geel - kollane
Groen - roheline
Blauw - sinine
Rood - punane
0. Nul
1. Een
2. Twee
3. Drie (nad hääldavad seda nagu venelased oma kolme. Aam, ja vahel on mul tunne nagu ma kuuleks hiina keelt, mitte hollandi oma :D)
4. Vier
5. Vijf
6. Zes
7. Zeven
8. Acht
9. Negen
10. Tien

Muidu oskan öelda veel:
Lekker - maitsev
Karnemelk - keefir (maitseb nii nagu eestiski)
Mijn naam is Merily
Ja - Ja (nagu eestiski, aga a-täht on teistsugune)
Nei - Ei
ja siis mõned sõnad veel, mida ma ei oska kirjutada veel.


Ja muide, avastasin, et mida rohken tatti on suus, seda mugavam on öelda G-tähte. See on see, mis tuleb kurgust.

Kui kell oli tiksund neli, siis läksime ühe onu tallu appi heina tegema. Kõigepealt oli vaja panna traktori kärule heina ruudud. Mina istusin Grytsjega ees. Grytsje sõitis traktoriga (ma sain ka proovida). Kui heinaksed olid kärul, siis olid nad vaja ka lakka saada. Uuuh, see tõstmine oli kohutav. Vaene seljake :(. Ja muide, kaks koormat. Unustasin mainida, et talus aitasid mina Grytsje, Ale ja Sijke meie perekonnast. Eeivei, süüa saime ka seal. Suppi, mida ma ei söönud, ja tuhandeid erinevaid võileibu. Sõin ainult kaks. Aam, ja sain puhast, värsket lehmapiima. Nämmnämmm :D Seal olime kuskil kaheksani. Muidu oli talu omanik. Vot too oli alles naljatilk. Koguaeg kiusas ja tegi nalja. Koguaeg kiusas mind. Oehh. Enne minekut mind hoiatati, aga ma ei arvanud, et asi niii hull on.

Nüüd ma siin leban. Silmad kinni vajumas. Nüüd õhtul maitsesid ka Eesti komme. Tundus, et neile maitses. Ja teed joooovad iiiiigaaa jumala päev. Mitu korda päevas on neil teepausid. Täna oli ka muidu väga palav ja päikseline ilm.

Okei, nüüd on vist kõik. Homme pean jälle kell 8 ärkama, sest kell 9 peame ära minema kuskile dokumente ajama ning pärast seda lähme poodi Leeuwardenisse. Mõtlesin, et homme peaksin tegema ära video minu siinsest kodust (jah, ahvin natukene üht teist Tšiili vahetusõpilase Tiina ideed- aga see on tõesti hea idee), sest ülehomme, kolmapäeval lähen orientatsioonile, kus kohtan kõiki teisi vahetusõpilasi Hollandist ning tagasi tulen laupäeval.

Jep, that's it. :)


(Kommentaarige ka julgelt, vastan te küsimustele alati.)




No comments:

Post a Comment