Wednesday, August 15, 2012

Raskused on ületamiseks

Heips! Jällegi uus päev mööda saadetud. Jällegi pidin ärkama kell 8 (nagu ka homme), sest homme lähen YFU orientatsioonile. Seal õpime keelt ja kõike seda. Lähen koos Ameerika tüdrukuga. Betsy korjab ta peale ja tagasi laagrist tulen Ameerika tüdruku hostemaga. Tagasi tulen laupäeval. 

Täna hommikul käisime Alberti ja Betsyga taotlemas mulle elamisluba. Hea uudis on see, et ma sain selle. Sellega on nüüd asi ühelpool.

Lõunasöök. Emme, sa võid olla minu üle uhke. See oli mingi riisipada, kus oli päris palju rohelist, virsikut ja ka sibulat, ja ka jänkut. MA SÕIN SEDA!!! Uuuh, ma olen uhke iseenda üle :D Õhtul sõin paprikat ka võileiva peal. Onju ma olen tubli! ;)

Käisime täna Grytsjega ka linnas. Dokkum'is. Viskasime pilgu peale ka koolile. Kahe nädala pärast on umbes kool ja ma tõsiselt kardan seda. Miks? Sest kool on mitu korda suurem kui minu oma, ma ei tunne seal mitte kui kedagi. Keel sakib mul. Kindlasti hakkan seal ära eksima and yeah. Ale ja Sijke õpivad Leeuwardenis. Grytsje õpib samas koolis, aga teises majas ja Betsy õpetab ka teises majas. Tulles shoppamise juurde tagasi, siis täna oli väga sisukas päev. Esimesse poodi sisse minnes sain kerge shokki, sest kõik teksad olid 80 euro kanti. Õnneks asi läks järjest paremaks. Lõpuks sain endale pesemisasjad, lühikesed teksapüksid 5 euro eest (eelmine hind oli peaaegu 50 eurot!!!!), nad ise ka ei teadnud, miks need püksid nii odavad olid. Püksid ei olnud defektiga. Siis sain endale nike plätud (issand kuidas ma jumaldan neid), leidsin ka endale uued adidase tennised, aga minu numbrit ei olnud poes. Huviav asi asja juures on see, et ma sain endale õige numbri koju tellida ning see peaks tulema hädala jooksul. Sain endale veel mõned basic asjad. Kõige olulisem jäi siiski saamata - telefonikaart. Neil on siin väga ilmelik süsteem (kõik on ettemaksuga) ning ma ei taha endal 5000 SMSi. Oehh, tuleb minna vist Alega poodi, ehk ta suudab sebida midagi sellist nagu mina tahan.

Õhtul käisime Alberitga loomade eest hoolitsema. Kassid siin on nii metsikuid, aga küll ma nad ära taltsutan. Sain nii palju teada, et nende lehmad on liha lehmad, mitte piima ning see oli kurb uudis minu jaoks. Käisime ka lambaid lugemas. Ühes aedikus oli 63 ja teises 69. Mina ei suutnud neid kokku lugeda. Albert õpetab mind üle aia hüppama nagu ühe käega ja nii, et viskad jalad üle. Seda ka, et sain väiksed lambaid pudelist imetada. Mulle meeldis see :D, aga üldiselt see talu värk ei istu mulle. Igal õhtul ma küll ei viitsiks käia lambaid lugemas.

Koju tagasi jõudes ootas mind ees väike üllatus. Eilne heinategemine. See mees, kelle juures ma käisin heina tegemas see oli siin. Ta kutsub mind Marilyn Monroe-ks. Igastahest see eilne heinavärk oli töötegemine. Teenisin nelja tunniga 15 eurot. Not bad. Sinna minnes ma ei teadnudki, et selle eest saan pärast raha. 

Ilm siin on ikka päikseline ja lämbe. I don't like it!

Üks asi, mille olen unustanud mainida. See sama heinapalli mees küsis eile minult, et miks ma tahtsin tulla Hollandisse. Kui olin oma stoori ära rääkinud, siis ütles ta mulle, et tahtsid tulla Hollandisse, aga said hoopis Friisimaale. Siinnsete jaoks on Friisimaa nagu eraldi riik, kuid kuulub ikka Hollandi alla. Kõik kannavad siin Friisimaa lipu värve. Aluspesu, püksid, puukingad, kotid, tassid - kõikõik. Muide talus kandid ka töölised puukingi ja Betsy kannab neid siin kodus.

Friisimaa lipp





Pildid on tehtud Dokkum'is. Minu meelest oli seal nii ilus.

PS! Ärge olge pahased, et mul on siin vähe pilte, aga uskuge mind - mul pole aega klõpsutada pilte. Mitte veel. Ehk hiljem. :)


No comments:

Post a Comment