Tuesday, October 23, 2012

Naudin kõike siin!

Hoi!

Lõpuks on ka minul kätte jõudnud kauaoodatud koolivaheaeg.. Issand kui õnnelik ma olen selle üle. Natukene puhkust. Selle nädalavahetuse veetsin EESTLASETGA. See oli niiiiiii hea. Rääkida eesti keeles, silmast silma. Teha oma eestlaste nalju ja lauda. Me isegi laulsime bussis. Kõik lastlaulud läksid minna isegi jõuludest ning ka eesti hümn läks käiku. Alguses neid nähes ei osanud ma kohe midagi öelda. See oli nii võõrastav. Olen juba kaks kuud olnud Eesti toidu peal.. Ooot, oot pea.. Mida ma just kirjutasin? Mõtted uitavad ringi.. Tahtsin öelda, et olen juba kaks kuud olnud inglise ja hollandi keele peal. Põhiliselt ikka inglise keel ja siis tahtsin eestastega ka rääkida koguaeg inglise keeles. Mõtlen ju alati eesti keeles, aga sõnad tulevad automaatselt inglise keelest suust välja. Nagu masin. Olime ühe teise vahetusõpilase Carolin-i juures Groningenis. Tahaks veel kokku ju saaadaa. Hea uudis on see, et vähemalt suudan endale süüa tellida Hollandi keeles ja mõikan vaikselt juba seda segasummasuvila keelt. See kuidas sõnade järjekord on lauses on täiega ebanormaalne. Ja teate mis on veel ebanormaalne? See kui palju raha võib kuluda linnas ühistranspordi peale. Ja osades bussides ja rongides on see, et sa pead uksed ise avama nupu abil. Pluss sa pead enne enda peatust vajutama "stop" märgile, sest kui bussijaamas inimesi ei ole, siis buss ei peatu. Ja siis seal tegin guljašši. Ma võtsin selle kohe enda peale, sest ma ei usaldanud teisi selles. Keset kokkamist pidin helistama Eestisse ning uurima oma emme retsepti. Mul tuli veel idee teha täidetud mune. Majoneed on natuke teistsugune ning seetõttu ei ole see nii hea, aga lõpuks oli see värk mega hea. Nii hea lihtsalt! Carolini host-perekonnale väga meeldis see. Pereema küsis isegi, et kuidas ma seda tegin. Nii uhke enda üle, et suutsin kokata!

Lõpuks hakkan märkama ka juba suuri erinevusi hollandlaste ja eestlaste vahel.  Alguses kui küsiti, et mis on erinevused, siis ma ei oskand selle vastata, aga nüüd juba oskan. Näiteks Friisimaal ei käida jalanõudega sees, aga ülejäänud Hollandis käiakse jalanõudega siseruumides. Ja inimesed siin oskavad nautida hetke. Eestlastel on alati kiire, alati kuskil midagi teha, aga siin võtakse mitu korra päevas aeg maha. Siin on need teepausid, kus inimesed lihtsalt istuvad maha ja lobisevad. Nädalavahetustel on erilisemad saiad. Igasugused kuklid ja sellised värgid. Pühapäeval on meil lekker koekjes (maitsvad küpsised). Aga need ei ole nagu küpsised vaid pigem nagu väiksed koogikesed. Ma arvan, et need on suht mõtetud ja kallid, kuid neile meeldib. Liskas näen ka hollandlastele iseloomulikke näojooni juba. Eestlastel ma ei ole seda märganud, aga siinsetel inimestel on midagi väga sarnast. Lisaks on enamustel hollandi tüdrukutel lokkis juuksed.. Poisid on siin palju kohusetundlikumad, kuid samas Eesti mehed on palju julgemad. Mul praegu rohkem ei meenu.

Eile käisin oma tugiisiku juures koos teiste siinsete vahetusõpilastega. Meid oli seal kolm ning nelja on oma vahetusperega puhkusel Prantsusmaal, sest meil on vaheaeg. Rääkisime natuke juttu ja viltisime. Asja näitan hiljem, sest see pole veel valmis. Lobisesime lihtsalt kõigest..

Nüüd on peaaegu iga päev minginegi plaan vaheajaks :)

Muide, siin on sügis täielikult kohale jõudnud. Täna koristasime ajast kõik suve asjad ära. Lauad, toolid, batuudi ning pesime igast janti. Tean, et teie hakkate juba vaikselt talva vastu võtma. Tahaks kaaa :(

Juustukrõpsud koos juustukreemiga = jumlik maitse
Sügiiiis! Te ootate juba lund, kuid meil on siin esimesed puud alles kollased. Hahaa!
Grytsje.. 
Vaatasime Grytsjega Defqon 1-ni ning sõime oma nutella muffeneid. Mõnna oli!
 Turisti pildid :D
Ülemine ja alumine pilt on tehtud Eindhovenis
Täiega ilus linn oli! Ma ei tea nime, aga ma sõitsin rongiga ja siis nägin. Pilt ei ole hea selle edastamiseks. 
Ja see vihm siiin! Tüütumast tüütum! Vahel on nii, et Grytsje alustab 5 minutit varem sõitu ja ta saab täiega ja märjaks ning mina jään kujavaks. Siin muutub see ilm väga tihti. 
Lemmikud krõbsud siin! 
Õpetasin Hollandlastele seda laulu :)
Esimene Starbucks
Tegime abstrakseid maale.
Eestipärane õhtusöök! Guljašš ja täidetud munad. Nii hea oli. Minu tehtud ikkagi! Eriti Guljššš, mmm. 


Olege tublid!

No comments:

Post a Comment