Thursday, November 15, 2012

Vahetusõpilane ei ole lihtne olla..

Tsauki!


Olen endiselt arvutita plikatirts. See sakib 150-ga! Aga eelmine nädal oli mul minivaheaeg, kuna kooli läksin ainult ühel päeval. Põhjus oli selles, et siin oli  eksaminädal (toetsweek), kus tehakse peaaegu igas aines eksam. Tunde ei toimunud ning ühes päevas oli keskmiselt 2 eksamit. Toetsweek lõppes esmaspäeval, kuid õpilaste jaoks algas esmaspäev kahe tööga ning jätkus tabalise koolipäevana. Mina tegin eksami ainult matemaatikas ja inglise keeles. Kumbaki hinnet veel ei tea - ma lihtsalt pole pilku peale visanud siinsele ekoolile. Sellel on vägaraske kasutajatunnus ning parool (mida ei saa muuta) ning alati kui ma arvutis olen, siis pole mul seda lehekest kaasas. Silly me! Terve nädal üritasin õppida hollandi keelt. Njahh, ma ei ole kindel, et ma tegin suuri edusamme, aga parem kui mittemidagi. Laupäeval läksin YFU keeletestile Amersfoortis. Kurb tõdeda, aga ma olen 90% kindel, et ma kukkusin läbi. Noo ei tule need laused suust välja ega ka mitte paberile. Aga ise kirjeldaksin enda keelt praegu nii, et kui alguses olin kottpimedas, siis nüüd on kõik juba ähmane ja hämar. Loodan, saada detsembris ka selgema pildi koos kontuuridega keelest. Nüüd mida ma pean tegema on RÄÄKIMINE, RÄÄKIMINE, sest sõnade õppimisest pole kasu kui ma ei kasuta neid ning siis unustan ära.  Nädalavahetuse veetsin aga koos teise EESTLASEGA kooooos! Lisette on tema nimi. It was soooooooooo fun! Pean ära mainima ka, et seal Amersfoortis saime minna ka linna ning meie olime seal kuskil pool tundi Lisettega ning mõlemad suutsime osta endale jalanõud. Ma lihtsalt nägin vaateaknal oma saapaid ja tahtsin neid nii räigelt. Kunagi näitan teile oma asju ka natukene. Reedel mul ju kooli ei olnud ning kell 8 läksin kodust ära rongijaama. Üle 3 tunni võttis mul aega, et jõuda oma sihtkohta Nijmegen. See on umbes kesk-ida-Hollandis. Umbes 160 km. Mulle ei meeldi siinne transport ning piletid on ka ikka päris kallid. Aga kõik see oli seda väärt! Reedel üritasime veel õppida testiks, aga eriti ei tulnud välja. Lõpuks olime ikka teleka ees ja lobisesime. Täitsalõpp kui usaldusväärseks võib inimene saada nii lühikese ajaga. Me rääkisime kõigest ja vabalt. Ja laupäeval käisin ma feilimas, aga Lisettel läks väga hästi. Ja õhtul veetsime ka tal kodus, kuid see eest sai nii palju nalja! Hahahhaa! Ta on väga vinge inimene.. Põhjus miks me kodus olime, on see, et tema elukohaks on Druten (häälda: drüten), mis on hollandlaste jaoks väike küla. Seal "väikses külas" elab 18 000 inimest ning lõbustusi eriti ei ole. Ainult üks pubi, aga noored käivad seal ainult reedeti. Päris naljaks on võrelda seda "küla" Otepääga. Lisette elu seal on totaalselt teistsugune minuomast.

Okei, see lõik tuli veitsa ebaloogilises järjekorras. Kõik sotaputa nagu tavaliselt :D

Aga ma otsustasin kirjutada enam-vähem asjadest nii nagu nad on ja siis ei teki teil tunnet, et vahetusõpilane on olla nii lihtne. Niiisiis. Esmaspäeval oli meil kodus tõsine tüli Betsga (pereema). Ta oli mu peale nii pahane, et mul keel ikka veel ei tule. Noo ja siis särkivärki. Ma ei taha detailidesse laskuda. Siiski midagi väga isiklikku. Ja siis oli mul kõige suurem murdumine siinse aja jooksul. Mingi tühjus tuli sisse, selline tunn eoli nagu ma oleksin katki. Mõtlesin juba nii paljudele mustadele stsenaariumitele. Kirjutasin ka teisipäeval om tugiisikule kirja ning miskipärast ei jõudnud see kohale. Mingi error. Kodus tahtsin esimese asjana helistada, aga otsustasin natuke rääkida Sijkega (18 a. hostõde) ning otsustasin rääkida hoopis Betsyga. Jaa seee aitas! Vähemalt mind... Ta näitas mulle mu vead ning ma pean neid tunnistama, kuigi Betsy ikka ei kuula mind ÜLDSE! Tegelt ta ei kuula kedagi.. Aga mis seal ikkka. Ta on minuga täpselt samasugune nagu teiste lastegagi. Tegelikult õpetab see Betsy mind siin nii rängalt, sest ta on nii kohutava iseloomuga minu jaoks, aga ma õpin sellega ümber käima. Ja üleüldse olen veel liiga enesekeskne ja peaksin õppima suhtlema. VOT! Aga vahetusõpilane on olla kuradima raske..

Hea uudis on see, et nüüd on juba palju parem. Naeratus suul käin ringi. Väike auk on veel sellest tülist minus, aga selle ma täidan ära. Nüüdsest üritan olla palju energilisem. Kuigi täna hommikul magasin räigelt sisse, hahhaa :D

Ma tahtsin veel midagi öelda, aga unustasin ilmselgelt ära... Tubli Merka! Unusta jah kõik ära..


Aga lõpuks sain postiuse valmis. Kaks päeva seda teinud :D Nüüd pean saab mul tund läbi..


No comments:

Post a Comment